
La gent gran de Fatec visitem les residències de Catalunya
Aquest document dota d’instruments que ajuden a valorar la qualitat de l’atenció, la cura que reben les persones que estan vivint a una residència per conèixer diverses possibilitats existents i diferenciar entre elles. Instruments que orienten sobre quines són les característiques de l’estructura i del funcionament d’un centre residencial perquè ens sembli adient per anar-hi a viure nosaltres o un familiar.
S’elabora un sumari dels aspectes positius observats, com a recull d’indicacions. Estan agrupats en dos apartats, aspectes positius que considerem fonamentals, imprescindibles i aspectes positius que milloren la qualitat però no són imprescindibles.
objectius
Proporcionar a la gent gran i als seus familiars una sèrie d’orientacions que resultin d’utilitat a l’hora d’escollir una residència entre les possibilitats que tenen al seu abast.
Elaborar i donar a conèixer informació qualificada sobre els recursos residencials.
Fomentar la perspectiva de l’Atenció Centrada en la Persona i promoure la reducció d’una visió estereotipada de les residències que fomenta una actitud de refús.
metodologia
Determinació de pautes i concreció dels aspectes rellevants a anotar.
Realització de visites per un Equip de Voluntaris que recullen la informació a través de l’observació i la visita efectuada a la Direcció del Centre (explicació del funcionament i objectius i documentació diversa).
Confecció d’una fitxa per cada residència visitada, que s’enviarà a la direcció per a la seva aprovació.
Elaboració del sumari d’aspectes positius a partir de les dades observades en les diferents residències.
resultats
El projecte es desenvolupa per tot Catalunya i està en continuo desenvolupament.
S’han visitat més de 100 residències.
Les valoracions de professionals, famílies i diferents grups de gent gran involucrats, posen de manifest nous esquemes referencials basats en el principi “les persones residents continuen sent subjectes de drets” independentment de la seva situació personal.
Es produeixen un nombre creixent de consultes.