Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
El president de la FATEC, Josep Carné, a Betevé remarca que un envelliment actiu i saludable passa per una bona nutrició adaptada sempre a les característiques de cada persona, explica al betevé directe que l'entitat busca potenciar l'envelliment actiu i saludable a través "també d'una bona alimentació i una nutrició adequada". "La gent gran ha de menjar bé per tenir una vida sana, però sempre una alimentació adaptada a les característiques de cada persona", puntualitza Carné.
El passat 7 de març ha tingut lloc el V Jornada d'Infermeria i Responsabilitat Política de la Societat Catalano Balear d'Infermeria per parlar i debatre sobre "L'Atenció integrada: dimensió sociopolítica de les cures infermeres", amb l'objectiu és destacar el paper fonamental de les cures infermeres en el sistema d'atenció integrada entre salut i serveis socials.
La Sra. Mercè Mas de FATEC ha participat en una taula de debat per parlar sobre barreres i facilitadors a l'hora de rebre una bona atenció, centrada en la persona, amb una mirada constructiva, però sense deixar de banda que és un espai idoni per a reivindicar el drets fonamentals de la cura, que ha donat peu a parlar de la longevitat, i la cura de persones amb necessitats des de l'experiència.
En el MWC (Mobile Wordl Congres) i el el estand del MWCB (Mobile Wordl Capital Barcelona) i i baig la programació de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, i dins la jornada "Per Una Inclusió Sociodigital" hem presentat el Projecte de "Prevenim la Soledat" i la APP associada per combatre la Soledat i la Escletxa Digital.
El nostre Vicepresident Sr. Ramon Tubella va estar present en representació de FATEC a la Jornada de Corresponsables.
Aquestes Jornades reuneixen als líders de diferents sectors per debatre sobre els reptes i oportunitats en màteria de Responsabilitat Social, Sostenibilitat i Bon Govern.
L'acte va comptar amb la presencia del President de la Generalitat Hble. Salvador Illa
FATEC, en el dia Internacional de la dona, vol posicionar-se al costat de les dones grans que durant molts anys han estat víctimes d'abusos i violència de tot tipus, per posicionar-nos cap al empoderament de la dona i per tant garantir un recorregut de les noies equitatiu des de la perspectiva de gènere.
La FATEC com a entitat de la Taula del Tercer Sector social de Catalunya, ha participat en la cimera anual de seguiment del IV Pla de Suport al Tercer Sector Social amb el president M. Hble. Salvador Illa amb l'objectiu d'aportar el compromís de continuar treballant per una Catalunya mes justa i igualitària.
El 25 de febrer es va celebrar el Consell de Serveis Socials i Autonomia Personal en el que la Federació d'Associacions de Gent Gran de Catalunya (FATEC), ha estat invitada per La Unió Catalana d'Hospital per poder fer una presentació de la Entitat.
El president Josep Carné, acompanyat de Assumpció Gonzalez han explicat quin ha estat la trajectòria de la Federació i quin son els objectius prioritaris que volem assolir així com una breu explicació de quin son el principal projectes en els que hi estem treballant.
La jornada que s'ha realitzat de forma presencial i telemàtica, ens ha permès poder fer èmfasis en tot els projectes que en l'àrea de salut estem portant a terme, i fer una anàlisis de com podem trobar sinergies de treball conjunta que permeti trobar agents comunitaris que treballin per la millora del benestar físic, mental i social de les persones grans.
Volem agrair l'acollida i l'interès mostrat en el nostre treball i la predisposició a la col·laboració conjunta
El president de la FATEC, Josep Carné, explica al 'betevé directe' com funciona el Servei d'Atenció Domiciliària, una cobertura que garanteix la cura de la gent gran a casa seva
En el dia d'avui s'ha dut a terme la Jornada sobre "L'EDUCACIÓ VENÇ LA POBRESA" organitzat per la Taula d'Entitats del Tercer Sector i la Fundació Bofill.
Hem estat representats per el Coordinador del Projecte de Mentories el Sr. Josep Cayuela, que ha participat activament i ha pres bona nota per aplicar les ensenyances en el nostre projecte.
Aquest matí ens hem reunit a l'Ajuntament Canet de Mar per començar a col·laborar plegats amb els diferents projectes que vol portar a terme la FATEC a la població.
A l'auditori AXA de Barcelona i organitzat pel departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, s'ha realitzat la Jornada "Avançant cap a la personalització i la integració de l'atenció a les persones fràgils, amb cronicitat Complexa (PCC) i avançada (MACA)" amb l'objectiu de crear un espai de trobada per compartir els aprenentatges realitzats aquest darrer any en el marc del Pla d'actuacions 2024, i alhora conèixer quines són les novetats i els reptes en aquest àmbit per al 2025.
Adjunto breu resum de la reunió de junta al Consell Comarcal del Vallés Occidental
En Resum he notat:
Poca feina feta.
Molt per fer.
Poc impuls per part de la presidència.
Arrel de les nostres demandes es faran díptics o tríptic per difondre que fa i vol fer el CC Gent Gran del VOC
He proposat coordinar reunió de totes les entitats de GG del VOC. Poca motivació.