x congres CEOMAEl 20 i 21 d’abril 2023, s’ha celebrat a Barcelona el XI CONGRES NACIONAL DE PERSONES GRANS sota el lema “Les persones grans protagonistes de la societat”, organitzat per CEOMA (Confederación Española de Organizaciones de Mayores).

 

 

 

congres CEOMA1

El 20 i 21 d’abril 2023, s’ha celebrat a Barcelona el XI CONGRES NACIONAL DE PERSONES GRANS sota el lema “Les persones grans protagonistes de la societat”, organitzat per CEOMA (Confederación Española de Organizaciones de Mayores).

Les jornades s’han desenvolupat al voltant de set sessions de debat en què s’ha pogut debatre sobre: sanitat i serveis socials, alfabetització digital, la dona gran, la solidaritat amb la gent gran, habitatge i entorns amigables, tranquil·litat econòmica i solitud no desitjada.

Hi ha participat més de 200 congressistes, de forma presencial vingut de tot l’Estat, en els dos espais emblemàtics a la ciutat de Barcelona com son el CCM (Centre Cultural i Memòria) el Born i la Pedrera

Ha estat un congres d’alt nivell per la qualitat dels ponents i els temes tractats, que ha conclou amb un, clar missatge comú, per reclamar un “canvi cultural a les noves generacions” per garantir un bon tracte a persones grans i combatre la solitud no desitjada, així com que ningú llisqui pel pendent de la inseguretat econòmica o la pobresa, després de la seva jubilació .

El nostre president Josep Carné com a vicepresident de Ceoma, i president local de l’organització del Congres va participar en la clausura del mateix presentant les principals conclusions de les jornades.
Les dos jornades també es van poder seguir per streaming, que es pot veure en els enllaços següents:

Dia 20:
https://ceoma.org/streaming-xi-congreso-nacional-de-organizaciones-de-mayores/
Dia 21:
https://ceoma.org/streaming-xi-congreso-nacional-de-organizaciones-de-mayores-2/

 


congres CEOMA2
congres CEOMA3